پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2681
-
الف
+

شعار هفته ملی کودک انتخاب شد

«آینده را باید ساخت» به عنوان شعار هفته ملی کودک انتخاب شد.

«آینده را باید ساخت»؛ شعاری است که دست‌اندرکاران برگزاری هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۷ برای پاسداشت این رویداد ملی در ایران برگزیده‌اند.

به گزارش آی فیلم و  به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، چند سالی است که هفته ملی کودک با محوریت کانون به صورت منسجم و با همکاری و مشارکت بیش‌تر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، غیردولتی و سازمان‌های مردم‌ نهاد مرتبط با این حوزه، برنامه‌ریزی و در نیمه مهر ماه هر سال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

امسال با برگزاری نشست‌های مختلف در تهران نمایندگان عالی دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک تصمیم گرفتند که این رویداد با شعار «آینده را باید ساخت» و طی روزهای ۱۴ تا ۲۰ مهر ماه در تهران و سراسر کشور برگزار شود.

بر همین اساس در دومین جلسه برنامه‌ریزی هفته ملی کودک که روز ۲۴ شهریورماه در کانون برگزار شد، همچنین نام‌های روزهای هفته نیز مورد توافق حاضران قرار گرفت و اعلام شد.

بر این اساس به ترتیب روزهای اول مهرماه روز «کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی»، ۱۵ مهرماه «کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی»، ۱۶ مهرماه (روز جهانی کودک) «کودک، صلح، بازی و نشاط»، ۱۷ مهرماه «کودک، رسانه و ارتباطات»، ۱۸ مهر ماه«کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، ۱۹ مهرماه «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» و۲۰ مهرماه «کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه» نام گرفته است.

در این نشست حامد رهنما دبیر هفته ملی کودک گزارشی از روند برگزاری این نشست‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده ارایه کرد و این برنامه‌ها را فرصتی مناسب برای همفکری و مشارکت همه سازمان‌ها در مسایل مرتبط با کودکان عنوان کرد.

نمایندگان معاونت‌های زنان و علمی‌فن‌آوری ریاست جمهوری، وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دادگستری، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، حفاظت از محیط زیست، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان صدا و سیما، تبلیغات اسلامی، بهزیستی کشور، شورای کتاب کودک، سازمان فضایی ایران، جوانان هلال احمر، شرکت ملی پست، شهرداری تهران، آتش‌نشانی تهران، برج میلاد تهران و شرکت توسعه مدیریت راهبردی امین (انارستان) در کنار مسئولان کانون در این نشست حضور داشتند.

غ ن / س م

نظر شما
ارسال نظر